25.4.2012

א - אני (פוסט פתיחה)


"הבזבוז הגדול בחיים, טמון באהבה שלא הענקנו, בכוחות שלא ניצלנו, בזהירות האנוכית שאינה מוכנה לסכן דבר, ואשר" בניסיונה להתחמק מן הכאב, מחמיצה גם את האושר"
מרי צ'ולמונדלי -

הכל מתחיל ונגמר בנו- בסופו של דבר, כשאדם רוצה לעשות שינוי אמיתי בחייו ובסביבתו
לא משנה מה יגידו החברים, המשפחה, המורה שלו ליוגה או המאסטר שלו לבודהיזם
בסופו של דבר- כדי ליצור שינוי אמיתי בעולם שלו- הוא חייב לשכנע את עצמו ולעשות את הצעד בעצמו.

לכן החלטתי שהפוסט הראשון בבלוג הזה, יתעסק בנו- בכל אחד, בי, וב-למה החלטתי לכתוב את הבלוג הזה.
לא סתם גם - אני מתחיל באות א'. אני- זה ההתחלה של כל הדברים,
ההנאה בחיי, הכאב והסבל שאני גורם או נגרמים לי, מה שאני מכניס לפי, הבריאות שלי, הגוף שלי, והאושר שלי-
כל מכלול חיי קשור בי- ובאיך אני בוחר לחיות את חיי.

בשורות הבאות אספר על עצמי ועל מה הביא אותי לכתוב כאן:

בתקופה האחרונה חל בחיי שינוי גדול, עולם חדש נחשף בפני שכלל לא הייתי מודע אליו, לפחות לא ברמה כזאת.
השינוי הזה משפיע על כל רובד ורובד בחיים שלי, ויש לו קשר ישיר לכל דבר שאני עושה, אומר, ופועל.
והשינוי הוא פשוט בסך הכל- משמעו פשוט - לחיות נכון יותר.
כשקוראים את המילה נכון, מתעוררות מספר שאלות בראשנו- "נכון למי?" "אולי זה נכון רק לך?"
"מי קובע בכלל מה נכון ומה לא?". על כל אלה אני אענה: "נכון!" "אתם צודקים".
לכל אדם יש ראייה שונה ומחשבות שונות לגבי העולם ובטח ובטח על איך לחיות את חייו.
ולכן מה שאכתוב כאן והדברים שאדבר עליהם- הם הנכונים בעיניי, מתוך כלל הרשמים שקיבלתי, מספרים, מאנשים, ומהיגיון בריא שלי- אלה הדברים והדרך שבה בחרתי לחיות את חיי, וכל רצוני הוא פשוט לשתף אתכם בדרך זאת ולחשוף בפניכם - איך נכון לחיות בריא יותר, מוסרי יותר, נקי יותר, פשוט יותר, ומאושר יותר- בעיני.
איני מיסיונר, איני מפציר בכם לקחת כל מה שכתוב כאן ולפעול רק על פי זה ללא עוררין.
להפך- אני הראשון שאומר שבכל מה שעיניכם קוראות ואוזניכם שומעות- עליכם להטיל ספק, להפעיל היגיון בריא ולסמוך על מחשבתכם ואישיותכם- לברור את הדברים הנכונים לכם ולשלב אותם במרקם החיים שלכם.
עם זאת חשוב להגיד- שאנחנו כולנו בני אדם, ותמיד טוב ללמוד אחד מהשני ולשמוע מה שלאחר יש להגיד,
הראייה שלנו והמחשבה שלנו- טובות ככל שיהיו- הן רק אחת פני כלל התודעות הקיימות בעולם הזה-
וכל אדם הוא עולם ומלואו. לכל אדם מערכת ערכים ואמונות שהוא פועל וחי על פיהם או שלפחות כך הוא רוצה להאמין.
לכן יש דבר מאוד חשוב בללמוד מאנשים, מספרים, מהטבע- מכל דבר שנגלה בדרכך,
לקבל ידע- גם אינך בוחר לקבל אותו כתורה משמיים- זה פשוט כח.
תבחר להשתמש בו או תבחר שלא אך חשוב שיהיה לך אותו.

ועכשיו איך את כל זה מחברים לבריאות ותזונה נכונה?
למי שקצת נכנס לתחום הזה, שאל, בדק, קרא. ישר מבינים שעל כל סוגיה יש לפחות ארבע דעות שונות
אחד שאומר שצריך לעשות משהו מסוים והרבה ממנו, אחד שאומר שאסור באיסור התכלית לעשות אותו, אחד שאומר שמותר אבל במידה כזאת או אחרת, ואחד שאומר שבכלל צריך משהו אחר לחלוטין לאותה המטרה.
הדעות, הוויכוחים בספרות המקצועית והלא מקצועית בכל נושא שקשור לבריאות, תזונה והנושאים הנגזרים מכך-
הם אינסופיים.

לכן חשוב לי לומר על עצמי- אני לא מומחה מטעם אף אחד ושום גוף, לא למדתי בשום מוסד רשמי כזה או אחר,
לא עשיתי קורס או התמחויות בנושאי בריאות ותזונה. כל מה שאני יודע, למדתי בעצמי- מתוך ההבנה שלי ומתוך איך שאני רואה ותופס את המציאות הסובבת אותי והמציאות והידע שנחשפים אלי- מהדפים אשר בספרים, ממחשבותיהם של אנשים ומהטבע שקיים סביבי.

והמטרה שלי בבלוג הזה, יותר מכל- היא פשוט להעביר את הידע- שאני גיבשתי מתוך כלל המקורות שהייתי חשוף אליהם לאנשים אחרים. (כמובן שבהמשך גם אפרסם כאן את כל המקורות שמהם גיבשתי את הידע שלי*).

הדבר הוא פשוט מאוד, כשהתחלתי להתעמק ולהבין בנושאים האלה קצת יותר. פשוט הבנתי כמה זה חשוב שעוד אנשים ידעו על זה, על מה בריא לנו ומה לא, מה מזיק לגוף שלנו ומה מכביד עליו, ומה גורם לנו לעייפות ולמצב רוח ירוד,
ומה תורם לערנות שלנו, לאנרגיה שלנו, לגוף ולנשמה שלנו.

מתוך הכלים האלו ומתוך אמונה בעצמי ובכך שבכל אדם קיים היגיון ונשמה- שמכוונים אותו לחיים טובים ונכונים לו, לאנשים ולכלל היצורים שסובבים אותו ולעולם שהוא חי בו. מהם אני יוצא ומהם אני כותב- אליכם, וגם לעצמי.
כל הדבר הזה - הוא גם תהליך אישי שלי (יחד אתכם), מסע-  ללמוד, להבין, להסתקרן, לשאול, לבדוק, וגם לטעות באיך נכון יותר, בריא יותא וטוב יותר- לחיות את החיים האלה.

מקווה שתלמדו ותפיקו את מירב המשמעות מהמילים שכתובות כאן במטרה להפוך אותם לטובים יותר ואתכם לאנשים מאושרים יותר. ובעיקר- שהכל יהיה בהנאה, בפשטות ובכיף.

בהצלחה לנו


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה